SEO-copywriting

voor een website die scoort in Google

SEO-copywriter

Je hebt een sterk online verhaal, je website is technisch én grafisch een pareltje. Toch word je online niet gevonden ... En dat is jammer. Want zo laat je heel wat potentiële bezoekers links liggen.

SEO staat voor "Search Engine Optimization". In mensentaal betekent het dat je ervoor zorgt dat Google je pagina terugvindt, er voldoende waarde aan hecht en toont in de zoekresultaten. Bij voorkeur helemaal bovenaan de lijst, of toch ten minste binnen de top tien. Want zeg nu zelf, hoe vaak klikte jij al door naar de tweede pagina?

Trefwoordenonderzoek

In de eerste plaats gaat het om het gebruik van de juiste zoekwoorden op de juiste plaats. Alles begint dus met een doorgedreven trefwoordenonderzoek. Hoe ziet het online zoekgedrag van je doelgroep er uit? Op welke zoekwoorden wil je gevonden worden?

Daarna begint het echte werk: de zoekwoorden verweven doorheen je website tot vlot leesbare en relevante tekst.
Bovendien is het resultaat van je onderzoek van onschatbare waarde als inspiratie voor nieuwe online content, zoals blogs en nieuwsberichten. Je weet immers waar jouw doelgroep naar op zoek is en biedt het op een dienblaadje aan.

"SEO is een erg waardevolle oefening. Investeer er eenmaal in en pluk er jarenlang de vruchten van"

Vertaling webcopy

Heb je een meertalige website? Dan doen we dezelfde oefening opnieuw per taal. Zodat Google je ook in een andere taal dan het Nederlands terugvindt.

Als gediplomeerd vertaler Frans-Spaans pas ik voor een woord voor woord vertaling. Een tekst die even vlot leest in de doeltaal als in de brontaal, op maat van de doelgroep, dat is de norm. Wil je een vertaling in een andere Europese taal, dan ga ik via mijn uitgebreide netwerk voor jou op zoek naar een native vertaler die de klus kan klaren.